ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ:
ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΠΟΒΛΗΘΗΚΑΝ
ΕΠΕΙΔΗ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΠΟΥΝ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΚΙ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ
Καταγγέλλουμε την αποβολή δυο μαθητών της σχολικής χορωδίας του 15ου ΓΕΛ Αθήνας, τη Δευτέρα 1η Απρίλη. Ποιο ήταν το “παράπτωμά” τους; Ότι θέλησαν να πουν δυο λόγια για το έγκλημα των Τεμπών και να τραγουδήσουν μαζί με την υπόλοιπη σχολική χορωδία το τραγούδι του Παύλου Σιδηρόπουλου “Κάποτε θάρθουν” στο τέλος της σχολικής γιορτής για την 25η Μαρτίου.
Τα λόγια που ήθελαν να διαβάσουν συνοδεύοντας το τραγούδι τους και δεν τους άφησαν να τα πουν είναι:
“Με απόφαση της χορωδίας θέλουμε να αφιερώσουμε αυτό το τραγούδι στα παιδιά που χάθηκαν στα Τέμπη. Η ανείπωτη αυτή τραγωδία μας θυμίζει με το χειρότερο τρόπο τι σημασία συνεχίζει να δίνει το Κράτος και οι Εταιρείες στην ανθρώπινη ζωή. Φάνηκε ακόμα μια φορά ότι βάζουν τα κέρδη τους πάνω από τις ζωές μας. Θα παλέψουμε για να μην υπάρξουν νέα Τέμπη πουθενά. Το έγκλημα αυτό δε θα ξεχαστεί!!!”
Αυτή η αξιέπαινη πρωτοβουλία των παιδιών, αντί να επιτραπεί αν όχι να στηριχθεί, αντιμετωπίστηκε με υπερβολικούς τρόπους: απαγόρευση, αυταρχισμό και εκφοβισμό. Και μετά από όλα αυτά, αντί το ζήτημα να αντιμετωπιστεί με έναν ουσιαστικό διάλογο, τα παιδιά της χορωδίας κλήθηκαν σε απολογία για την απόφασή τους να αψηφίσουν την απαγόρευση της διεύθυνσης και δυο από αυτά που τόλμησαν να μιλήσουν στο τέλος της γιορτής καταγγέλλοντας την προσπάθεια εκφοβισμού τους, τιμωρήθηκαν με αποβολή γιατί είχαν το θάρρος να υπερασπιστούν την άποψή τους.
Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους του 15ου Λυκείου που, παρά την έντονα αρνητική ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε γύρω από την αντίδραση των παιδιών της χορωδίας στην απαγόρευση που τους επιβλήθηκε, καταψήφισαν έστω και μειοψηφώντας, την τιμωρητική πρόταση για αποβολή των 2 μαθητών.
Πιστεύουμε ότι ως εκπαιδευτικοί πρέπει να είμαστε πάνω από όλα παιδαγωγοί. Δεν είναι δυνατόν, αντί να διδάσκουμε στην πράξη την αξία του διαλόγου και της ελευθερίας της έκφρασης, να τιμωρούμε τους μαθητές για τις κοινωνικές τους ευαισθησίες. Όμως αυτός είναι στην πραγματικότητα ο ρόλος που μας επιφυλλάσσει το κράτος μέσα από την προώθηση της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης και της αξιολόγησης: ο ρόλος του χωροφύλακα των μαθητών μας και του υποτακτικού της διευθυντικής εξουσίας η οποία μας αξιολογεί. Να μην αφήσουμε τα σχολεία μας να μετατραπούν σε χώρους υποταγής και φίμωσης μαθητών και εκπαιδευτικών, σε χώρους άσκησης της διευθυντικής εξουσίας!
ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΙΩΝ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ
ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
8/4/2024
Ελευθεριακή πρωτοβουλία εκπαιδευτικών