Απόφαση συντονιστικού γενικών συνελεύσεων
Μετά από τρεις μήνες διαρκών κινητοποιήσεων, καταλήψεων και δράσεων ενάντια στον αντιδραστικό νόμο Κεραμέως- Χρυσοχοΐδη (νόμος 4777) ο οξυμμένος αγώνας των φοιτητ(ρι)ών έλαβε μαζικότατα χαρακτηριστικά και με την κλιμάκωση του στις 15 Απρίλη εμπόδισε την προσεχή εφαρμογή του νομοσχεδίου. Με τις συνεχείς προσπάθειες επανοικειοποίησης των εδώ και έναν χρόνο κλειστών σχολών και με την μετατροπή τους σε εστίες αγώνα μέσω καταλήψεων, αλλά και με τις δύο καταλήψεις της πρυτανείας, το φοιτητικό κίνημα κατάφερε να πετύχει τον στόχο του και το κατειλημμένο κάμπους να γίνει ανάχωμα στα σχέδια να τοποθετηθεί αστυνομική δύναμη στο ΑΠΘ το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απρίλιου.
Με την κλιμάκωση του αγώνα στις 15 Απρίλη ημερομηνία «ραντεβού» που είχε δώσει ο Χρυσοχοΐδης για την είσοδο των αστυνομικών δυνάμεων στα πανεπιστήμια βρεθήκαμε 7000 άτομα στους δρομους με πολλές κοινωνικές ομάδες να δείχνουν την υποστήριξη τους στο αγώνα των φοιτητ(ρι)ών. Καταφέραμε μέσω της αυτοοργάνωσης και της μαχητικότητας μας να επανοικειοποιηθούμε τα πανεπιστήμια ως κοινωνικούς χώρους, να ζωντανέψουμε τις σχολές με εκδηλώσεις, αντιμαθήματα και δράσεις που καθορίζονται ανάλογα με τις κοινωνικές μας ανάγκες και να δώσουμε ένα ηχηρό μήνυμα σε κυβέρνηση και πρυτάνεις πως όχι μόνο η καταστολή δεν θα μας σταματήσει, όχι μόνο μαχόμαστε μέχρι να καταργηθεί το νομοσχέδιο αυτό, αλλά δεν θα σταματήσουμε μέχρι να επιβάλλουμε εμείς τους όρους με τους οποίους ζούμε και σπουδάζουμε.
Καλούμε, λοιπόν, όλους/όλες τους/τις φοιτητ(ρι)ές να συνεχίσουν να οργανώνονται στους συλλόγους τους μέσω των γενικών συνελεύσεων, να στηρίξουν τις καταλήψεις και τις δράσεις των σχολών τους και να συμπορευτούν μαζί μας στους δρόμους, έτσι ώστε να διατηρηθούν τα μαζικά χαρακτηριστικά του αγώνα μας και μετά το Πάσχα.
Αντιλαμβανόμαστε, επίσης, την ανάγκη να συνδεθεί ο αγώνας μας με τους μαθητές και τις μαθήτριες της δευτεροβάθμιας, καθώς πλήττονται και αυτοί από το νόμο 4777. Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης που προωθεί το νομοσχέδιο, με την ελάχιστη βάση εισαγωγής, σε συνδυασμό με την υπάρχουσα Τράπεζα Θεμάτων και τις αλλαγές στα μηχανογραφικά στις Πανελλαδικές εξετάσεις, αποκλείονται το 1/5 των εισακτέων του Πανεπιστημίου. Αυτή η πτυχή του νομοσχεδίου που στοχεύει τους/τις μαθητές/τριες της δευτεροβάθμιας ενισχύει ακόμη περισσότερο τους ήδη υπάρχοντες ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση. Όσοι μαθητές/τριες δεν καταφέρουν να περάσουν στο Πανεπιστήμιο θα αναγκαστούν είτε να στραφούν στην αγορά των ιδιωτικών κολλεγίων (αν και εφόσον έχουν την οικονομική δυνατότητα φοίτησης σε αυτά) είτε να περάσουν σε κάποια τεχνική σχολή είτε να περάσουν απευθείας από το σχολείο στην αγορά εργασίας δημιουργώντας έτσι ένα ευέλικτο, φθηνό και εκμεταλλεύσιμο εργατικό δυναμικό. Γι’ αυτό καλούμε όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες της χώρας να συνταχθούν στον αγώνα μας για την ανατροπή του νόμου 4777, κάνοντας γενικές συνελεύσεις, καταλήψεις των σχολείων τους και κατεβαίνοντας σε όλες τις πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις μετά το Πάσχα.
Αυτοί οι ταξικοί φραγμοί που μπαίνουν στην εκπαιδευτική διαδικασία έχουν ως στόχο τη δημιουργία ενός ευέλικτου, φθηνού και εκμεταλλεύσιμου εργατικού δυναμικού, σε μια Ελλάδα που ήδη το εργασιακό της περιβάλλον χαρακτηρίζεται από την επισφάλεια και την καταπάτηση κάθε εργασιακού δικαιώματος.
Αυτό το εργασιακό περιβάλλον, στο οποίο εμείς θα βρεθούμε (ή και βρισκόμαστε ήδη κάποιοι/ες από εμάς) ως μελλοντικοί εργαζόμενοι/ες, έρχεται να χειροτερέψει και με τον νέο νόμο που έρχεται προς ψήφιση στη Βουλή το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με τις επιταγές του Κράτους και του Κεφαλαίου. Τη στιγμή που η χώρα βρίσκεται σε μια υγειονομική κρίση, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αρνείται να θωρακίσει το ΕΣΥ, για να προστατέψει τον πληθυσμό από τον κορονοϊό και αφήνει απροστάτευτους/τες τόσο υγειονομικά όσο και οικονομικά τους/τις εργαζόμενους/ες. Τώρα ένα χρόνο μετά τα αλλεπάλληλα και αναποτελεσματικά lockdown επιχειρεί το άνοιγμα της οικονομίας με μια ακόμα μεγαλύτερη ελαστικοποίηση των όρων εργασίας, για να αποφύγει την επικείμενη οικονομική κρίση. Οι βασικοί άξονες του αντεργατικού αυτού νομοσχεδίου περιλαμβάνουν: την κατάργηση του 8ώρου, με την νομοθέτηση του 10ώρου, την αύξηση των νόμιμων υπερωριών σε 150 για όλους τους κλάδους και την δυνατότητα διευθέτησης του χρόνου εργασίας ανάλογα και μόνο με τις ανάγκες της επιχείρησης, την απελευθέρωση/γενίκευση των ατομικών συμβάσεων εργασίας και των νεοφιλελεύθερων διαπραγματεύσεων, την νομοθέτηση και εδραίωση της τηλε-εργασίας και της εργασίας μέσω πλατφορμών (gig economy). Με το αντεργατικό αυτό νομοσχέδιο γίνεται, εξίσου και μια επίθεση στο δικαίωμα της απεργίας και στον συνδικαλισμό και την αυτοοργάνωση των εργαζομένων γενικότερα καθώς, αυξάνεται το προσωπικό ασφαλείας, διασφαλίζοντας έτσι την λειτουργία των επιχειρήσεων ακόμα και σε περίπτωση απεργίας και αναγνωρίζονται ως νόμιμες οι συνελεύσεις των σωματείων που ψηφίζει το 50% μία/ένας των εγγεγραμμένων μελών τους (νόμος που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ). Με αυτό́ τον τρόπο τίθενται περαιτέρω φόβητρα και νομικά́ εμπόδια, ώστε οι εργαζόμενες/οι να μη συνδικαλίζονται και να μην απεργούν - η απεργία θα κρίνεται παράνομη αν ασκεί “ψυχολογική́ βία” -, χτυπώντας ταυτόχρονα τις δομές και τους φορείς οργάνωσής τους και κρίνοντας παράνομη κάθε απόφαση διαδικασίας που δεν δίνει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συμμέτοχης.
Απέναντι σε αυτή την ολομέτωπη επίθεση που δεχόμαστε τόσο εμείς όσο και οι εργαζόμενοι/ες, αναγνωρίζουμε ότι οι φοιτητικοί αγώνες συνδέονται με αυτούς του εργατικού κινήματος αλλά και με κάθε ευρύτερο κοινωνικό αγώνα.
Γι’ αυτό καλούμε όλες/ους τις/τους εργαζόμενες/ους, όλα τα σωματεία και όλους τους μαζικούς φορείς στις επερχόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις.
ΚΑΤΩ Ο ΝΟΜΟΣ 4777 (ΚΕΡΑΜΕΩΣ-ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ)
ΟΥΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ, ΤΟΥΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ
Η 15 ΑΠΡΙΛΗ ΗΤΑΝ Η ΑΡΧΗ ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ!!
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΝΙΚΗΣΕΙ!!
Συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων
Σ.Φ. Αρχιτεκτονικής, Βιολογικού, Γεωλογικού, Δημοσιογραφίας&ΜΜΕ, Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Μηχανικών, Μαθηματικού, Πολιτικών Επιστημών, Τοπογράφων, Φυσικού, Ψυχολογίας