ΕΝΆΝΤΙΑ ΣΤΟ ΝΈΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΌ "ΔΊΚΑΙΟ"
Η κρατική καταστολή καλά κρατεί. Δεν ανακαλύψαμε το φεγγάρι. Η καταστολή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της αναδιάρθρωσης του κρατικού και καπιταλιστικού συστήματος σε βάρος των εκμεταλλευομένων, μιας αναδιάρθρωσης που προχωρά με βίαιο τρόπο, όπως φαίνεται μεταξύ άλλων από την επιβολή του εξοντωτικού 13ωρου στον ιδιωτικό τομέα. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η ψήφιση του νέου πειθαρχικού "δικαίου" για τους δημοσίους υπαλλήλους που στοχεύει στην καταστολή όλων όσοι/όσες αντιστέκονται, και μεταξύ αυτών και των εκπαιδευτικών που παλεύουν ενάντια στη διάλυση της δημόσιας παιδείας
Το νέο πειθαρχικό "δίκαιο" διαμορφώνει ένα δυστοπικό μέλλον για την εκπαίδευση και την κοινωνία στο σύνολό της Δεν είναι τυχαίο ότι την προηγούμενη σχολική χρονιά και πριν τον νέο πειθαρχικό κώδικα, οι διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έδωσαν τα διαπιστευτήρια τους στο Υπουργείο Παιδείας στέλνοντας πειθαρχικές κλήσεις σε όσους/ όσες εκπαιδευτικούς αντιστέκονται στον επαίσχυντο νόμο της αξιολόγησης, σε όσους και όσες μίλησαν για τις ελλείψεις των σχολικών μονάδων, σε όσες και όσους μίλησαν για την Παλαιστίνη.
Το Υπουργείο Παιδείας, με στόχο να καταστείλει τους αγώνες των εκπαιδευτικών, προσπάθησε να βγάλει παράνομες τις απεργιακές κινητοποιήσεις των σωματείων. Τα πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι τον Οκτώβρη του 2024 που το Πρωτοδικείο Αθηνών έβγαλε παράνομη την 24ωρη απεργία της ΔΟΕ, όπως και την απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση που είχαν κηρύξει η ΟΛΜΕ και η ΠΟΣΕΠΕΕΑ.
.
Το Υπουργείο λειτουργώντας με αντικοινωνικό τρόπο βάζει απέναντι του τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές με αυστηρότερα πειθαρχικά μέτρα και ποινές δημιουργώντας ένα ακόμα πιο αυταρχικό πλαίσιο στα σχολεία. Σε μια νέου τύπου οργουελική κοινωνία, αποκτά αντιεκπαιδευτικό ρόλο και κατά τις υποδείξεις κράτους κι επιχειρηματιών αφαιρεί γνώσεις από τις μαθήτριες και τους μαθητές και επιχειρεί να διαμορφώσει τις συνειδήσεις τους σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις, μετατρέποντας τους σε πειθήνιους υπηκόους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αφαίρεση κειμένου για την Ιντιφάντα από το βιβλίο της Νεοελληνικής γλώσσας της Γ Γυμνασίου.
Ο νέος πειθαρχικός κώδικας για τους δημοσίους υπαλλήλους θα τεθεί σε ισχύ από τον Γενάρη του 2026. Προβλέπει αυστηρότερες ποινές και δίνει τη δυνατότητα επιβολής διοικητικών κυρώσεων με πρόστιμα από 3000 ευρώ έως και 100.000 ευρώ. Βέβαια, μετά από τις κυβερνητικές δηλώσεις ότι "όποιος αρνείται επί της αρχής την αξιολόγηση δεν έχει θέση στο δημόσιο σχολείο", το κράτος επιβεβαιώνει ότι οι πειθαρχικές διώξεις είναι φρονηματικου τύπου. Η απεργία -αποχή από την αξιολόγηση γίνεται ιδιώνυμο αδίκημα, καθώς "η άρνηση υπαλλήλου να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί στη διαδικασία αξιολόγησης" αποτελεί πλέον λόγο απόλυσης. Με τον νέο πειθαρχικό νόμο εισάγεται η "πειθαρχική συνδιαλλαγή" και δίνεται η δυνατότητα αυτοεξευτελισμού με δήλωση μετανοίας για ευνοϊκότερη μεταχείριση σε ορισμένες περιπτώσεις
Επιπλέον, για να τρομοκρατηθούν οι εργαζόμενες/οι και να σταματήσουν να αγωνίζονται, διπλασιάζεται ο χρόνος παραγραφής των πειθαρχικών "παραπτωμάτων" από 5 σε 10 χρόνια. Στο όνομα του αδικήματος της "εχεμύθειας", εγκληματοποιείται η συναδελφική αλληλεγγύη και η καταγγελία των κακώς κειμένων της εκπαίδευσης. Για να διασφαλιστεί πως οι αντιστεκόμενες/οι δεν μπορούν να διεκδικούν, να λειτουργούν συλλογικά και να σηκώνουν κεφάλι, δεν προβλέπεται η παράσταση εκπροσώπων του σωματείου στην ακροαματική διαδικασία και αλλάζει ξανά η σύνθεση των πειθαρχικών συμβουλίων: δεν αποτελούνται απλώς από δικαστές, αλλά από μέλη του Νομικού Συμβουλίου του κράτους, δηλαδή από υπαλλήλους άμεσα ελεγχόμενους από την εξουσία. Επιπλέον, αδικήματα ποινικού χαρακτήρα, όπως η υπεξαίρεση, εξισώνονται με τη συνδικαλιστική δράση, επιβάλλονται fast track διαδικασίες εκδίκασης των υποθέσεων, ακόμα και διαδικτυακά, και καταργείται το δικαίωμα ένστασης, δίνοντας μόνο το δικαίωμα της χρονοβόρας και εξαιρετικά δαπανηρής διαδικασίας της δικαστικής προσφυγής (κι αυτό όχι σε όλες τις περιπτώσεις) και θεσμοθετείται η επίδοση της απόφασης με αποστολή email.
Παράλληλα, το κράτος δεν ξέχασε και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφού φέρνει και νέο πειθαρχικό δίκαιο για τους φοιτητές. Έτσι, εισάγεται το ιδιώνυμο αδίκημα "διατάραξης λειτουργίας των ΑΕΙ" για τις φοιτήτριες και τους φοιτητές που αγωνίζονται. Όπως ακριβώς για εμάς, τους/ τις εκπαιδευτικούς, έτσι και για τους φοιτητές/ φοιτήτριες, οποιαδήποτε σύλληψη σε πορεία οδηγεί σε αναστολή ή και απώλεια της φοιτητικής ή της επαγγελματικής ιδιότητας.
Δεν πέφτουμε από τα σύννεφα. Γνωρίζουμε πολύ καλά πως το κράτος, όταν βρίσκει αντιστάσεις, γίνεται ολοένα και πιο αυταρχικό Το νέο πειθαρχικό "δίκαιο" έρχεται να διευκολύνει τα σχέδια των εξουσιαστών και να ολοκληρώσει την καταστολή των αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών Επιβεβαιώνει την επιβολή ενός ολοκληρωτικού καθεστώτος και έρχεται για να εξαθλιώσει και να τρομοκρατήσει κάθε ελεύθερο άνθρωπο.;
ΕΝΆΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΌ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΌ
ΑΥΤΟΟΡΓΆΝΩΣΗ ΑΝΤΊΣΤΑΣΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΎΗ!
ΕΠΑΝΟΙΚΕΙΟΠΟΊΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΊΩΝ ΜΑΣ!
Η ΜΌΝΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΉ ΑΠΆΝΤΗΣΗ ΈΡΧΕΤΑΙ ΑΠΌ ΤΑ ΚΆΤΩ!
ΌΛΕΣ ΚΑΙ ΌΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΉ ΑΠΕΡΓΊΑ
ΤΗΣ 1ης ΟΚΤΏΒΡΗ!
Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών