ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


Συζήτηση
ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΦΛΕΒΑΡΗ, 13:00
στο αναρχικό-αντιεξουσιαστικό στέκι Αντίπνοια
Αριστοβούλου & Πυλάδου, Κ.Πετράλωνα


Είμαστε εκπαιδευτικοί της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης. Συναντηθήκαμε στους χώρους εργασίας μας, στις γενικές συνελεύσεις των σωματείων μας, στους δρόμους αγωνιζόμενοι ενάντια στην αξιολόγηση και τις πειθαρχικές διώξεις καθηγητών, ενάντια στην υποβάθμιση και ιδιωτικοποίηση της δημόσιας παιδείας.
Συναντηθήκαμε σε μία περίοδο συνολικής συστημικής κρίσης που το κρατικοκαπιταλιστικό σύμπλεγμα εξουσίας, προκειμένου να περισώσει τα προνόμιά του, να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του, να διευρύνει τον έλεγχο πάνω σε όλα τα πεδία της καθημερινότητας των ανθρώπων, επιτίθεται με μανία στην κοινωνία για τον βίαιο μετασχηματισμό της. Μέρος των αντικοινωνικών σχεδιασμών του που έχουν ως συνέπεια τον αποκλεισμό των εκμεταλλευόμενων και καταπιεσμένων από τα στοιχειώδη κοινωνικά αγαθά - σίτιση, στέγαση, υγεία, παιδεία- αποτελεί και η εκπαιδευτική αναδιάρθρωση.
Στόχος της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης είναι η διάλυση της δημόσιας παιδείας, η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, η καταστολή των αγώνων εκπαιδευτικών και μαθητών και συνολικότερα η μετατροπή των σχολείων σε πεδία εφαρμογής και αναπαραγωγής της βαρβαρότητας του αδηφάγου συστήματος εξουσίας και εκμετάλλευσης με σκοπό τη διαμόρφωση- μέσω της τρομοκρατίας και της καλλιέργειας του κοινωνικού κανιβαλισμού – ενός ανθρώπου-δεσμώτη και μιας κοινωνίας-φυλακής.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες βίαιου μετασχηματισμού της κοινωνίας, της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ανηλεούς επίθεσης στο δημόσιο χαρακτήρα της παιδείας, θεωρούμε πώς είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ η συσπείρωση των ελευθεριακών δυνάμεων στο χώρο της εκπαίδευσης με στόχο:
· Την κατάθεση ενός συνολικότερου λόγου ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση και το γραφειοκρατικό συνδικαλισμό, για έναν συνδικαλισμό ταξικό, μαχητικό και αλληλέγγυο, για τη ριζοσπαστικοποίηση των αιτηματικών αγώνων και τη διεύρυνση της οπτικής τους συνολικά ενάντια στο σύστημα εκμετάλλευσης και καταπίεσης
· Τη δημιουργία ενός ελευθεριακού πεδίου συνάντησης και ζύμωσης που θα αποτελεί έναν τόπο ανταλλαγής εμπειριών και ενημέρωσης σχετικά με το πώς διαμορφώνεται η υλική πραγματικότητα για τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, έναν τόπο ενδυνάμωσης του ελευθεριακού λόγου μέσα στους εκπαιδευτικούς χώρους και μέσα στα σωματεία, χάραξης συλλογικών τακτικών και στρατηγικών που θα βοηθούν να «ανα»διαμορφώνεται το χαμένο συλλογικό έδαφος προς μία ελευθεριακή κατεύθυνση, έκφρασης αλληλεγγύης στους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται αντιμέτωποι με πειθαρχικά και διώξεις
· Την εύρεση σημείων συνάντησης με άλλα κοινωνικά κομμάτια που τα αφορά ο αγώνας ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, όπως είναι οι γονείς και οι μαθητές, αλλά και σύνδεσης με άλλους αγώνες που ξεσπούν για την υπεράσπιση των κοινωνικών αγαθών.
· Τη σκιαγράφηση της παιδείας που θέλουμε, της ελευθεριακής μεθοδολογίας καθώς και του τρόπου που αυτή ασκείται και προσλαμβάνεται και των περιεχομένων της, όχι ως τρόπο εξωραϊσμού της εξουσίας ή εναλλακτικής εντός του υπάρχοντος συστήματος καταπίεσης που έχει σαν αποτέλεσμα να απονοηματοδοτούνται οι ελευθεριακές μέθοδοι και να γίνονται εργαλείο της κυριαρχίας, αλλά ως παράδειγμα στο σήμερα και ως σκοπό και μέσο της μελλοντικής κοινωνίας ισότητας, αλληλεγγύης, δικαιοσύνης, ελευθερίας που ονειρευόμαστε.


ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΗ ΒΑΣΗ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ
ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΕ ΜΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ


ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Τη στιγμή που δημοσιεύεται αυτό το κείμενο, βρίσκεται σε εξέλιξη μια άνευ προηγουμένου εκστρατεία πειθαρχικών διώξεων σε βάρος των αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών λόγω συμμετοχής τους στην απεργία αποχή από την αξιολόγηση. Παράλληλα, κράτος και Υπουργείο Παιδείας με την επιχείρηση ίδρυσης των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων επιδιώκουν να δώσουν τη χαριστική βολή στη δημόσια εκπαίδευση: 22 δημόσια σχολεία σε όλη τη χώρα χαρίζονται στο ίδρυμα Ωνάση για να τα “αναβαθμίσει” καταργώντας τα ως σχολεία της γειτονιάς, όσα σχολεία συστεγάζονται με αυτά είναι υπό εξαφάνιση, ενώ οι μαθητές τους όπως και οι μαθητές των δημοτικών στις συγκεκριμένες περιοχές αποκλείονται στη συντριπτική τους πλειοψηφία από την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς η πρόσβαση σε αυτά θα γίνεται κατόπιν εξετάσεων και η δυνατότητα απορρόφησής τους από όμορα σχολεία είναι από μηδαμινή έως ανύπαρκτη! Πρόκειται για μια τεράστια επιχείρηση ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς για πρώτη φορά ένας ιδιωτικός φορεας- Ίδρυμα Ωνάση και η ανώνυμη εταιρεία Αριων Ελλας - εμπλέκεται στη διοίκηση στην οργάνωση και τη λειτουργία των δημόσιων σχολειων. Παράλληλα η υπό συζήτηση πιλοτική εφαρμογή του Διεθνούς Απολυτηρίου στα Ωνάσεια σχολεία προορίζει τους κατόχους του για φοίτηση σε ξένα ιδιωτικά πανεπιστήμια, σε τοπικά παραρτήματά τους ή ενδεχομένως ακόμα και για εισαγωγή στα ΑΕΙ χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις.
Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν προχωρήσει σε δυναμικές κινητοποιήσεις (καταλήψεις, αποχές, πορείες γειτονιάς) ενάντια στη μετατροπή των σχολείων τους σε πρότυπα Ωνάσεια. Ενώ ήδη, αγωνιζόμενοι μαθητές σε υπό κατάληψη σχολεία ήρθαν αντιμέτωποι με τη στοχοποίησή τους, την επιχείρηση συκοφάντησης και ποινικοποίησης του αγώνα τους και αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο εκδικητικών και τιμωρητικών διώξεων.
Είμαστε στο πλευρό τους!


Πρόσφατα άρθρα